Tuesday, July 26, 2011

FOTD ft. MUFE Aqua Cream in Shade 14

Hey Ladies :)
 I can't believe that The SF Marathon is right around the corner! 2 months ago, I signed up for the second half thinking that I would be totally ready, but now I realize how stupid I was... Anyway, it's no use crying over spilled milk, right? I'm just going to do my best (and hopefully finish lol) and try to look good as possible - trust me, after 13 miles of running it's really hard to look good. That being said, these days it's all about water proof makeup. I'm testing out a few and yesterday I finally got my hands on this baby - MUFE Aqua Cream in shade 14!
Here's a swatchy swatch for you. Shade 14 is a gorgeous deep brown with purple undertones. It applies very smoothly and doesn't move at all after it dries.
I basically applied the cream shadow all over the lid. Really simple and easy. Please ignore my hair, I have no idea why it's acting like that lately :'(.

Products I used :
Face
HanSkin Premium Magic BB Cream, DiorSkin Forever Compact in 020, MAC Studio Finish Concealer in NW20
Cheeks
Banila Co. Cream Blush in Jaipur
Eyes
MAC e/s in Brule, MUFE Aqua Cream in #14, MAC Mineralize Shadow in Natural Flare (only the bright gold), MUFE Aqua Liner in #12, L'oreal Million Lashes Mascara
Brows
Benefit Instant Brow Pencil
Lips
Chanel Rouge Coco Chine in #48 Evasion

I still have to test out the shadow (aka wear and run), 
but overall I think I'm pretty happy with it so far. 
What do you think? 

Hope you are having a great week,
please let me know if there are any good water proof makeup ;)
xx
Amy

12 comments:

  1. Oh~ I love that MUFE Aqua cream shade. I love deep bronze-copper shades because it helps make my eyes appear larger, haha.

    It doesn't crease?

    ReplyDelete
  2. I love how it looks on you! :) Really nice! You are looking so cute!!:D

    ReplyDelete
  3. I've always wanted to try the MUFE aqua cream since I've heard and read so many great reviews about it. You look really pretty and fresh.

    ReplyDelete
  4. @ PopBlush Me too that's why I picked this color hehe the shadow surprisingly doesn't crease that much!

    @ Ik Thank you sweets, you are too nice!

    @ Hollie Thanks Hollie!

    ReplyDelete
  5. i haven't tried any MUFE products but i've really been wanting to try their aqua creams. :) thanks for this review! it looks pretty on you! ^_^

    ReplyDelete
  6. ohhh that's so pretty! it makes your eyes look SO BIG!! i'm jealous haha i'm going to have to try this!

    ReplyDelete
  7. gorgeous MUFE cream color (:

    ReplyDelete
  8. that makeup forever colour, is soooo pretty. and amazing for summer. the mac mineralised eyeshadows look sooooo goood, great post!
    http://mollyox.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. What a gorgeous shade, I love coppery bronzy shade :-)
    Good luck to your marathon btw, I can't even run more than 10 minutes...:-P

    ReplyDelete
  10. You have a nice collection! Love the bronzy shade!


    Happy Friday!

    XXX,

    Fashion Fractions

    ReplyDelete
  11. @ sugar sugar thanks :D the aqua creams are great! totally recommend them~

    @ Lisa it does make my eyes look big hehe that's why I love it so much xx

    @ Malika :)

    @ Rainy Days and Lattes I know!!!

    @ mollyoxox the mac mineralize shadow is really pretty, but I kind of have a love hate relationship with it cuz it's sooooooo messy.

    @ Rei aww thanks Rei :) I guess it takes a lot of practice. When I first started I could only run for 3 minutes lol.

    @ Neris / Fashion Fractions Thanks :D

    ReplyDelete